Z końcem września 2010 r
Z końcem września 2010 r. w Zespole Szkolno – Gimnazjalnym w Lgocie Wielkiej zakończyła się realizacja dwóch projektów edukacyjnych.
Usługa pod nazwą: “Zajęcia dodatkowe dla dzieci w wieku przedszkolnym”
polegała na:
a) dokonaniu diagnozy potrzeb;
b) zaangażowaniu osób z doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz z kwalifikacjami – logopeda, psycholog;
c) nawiązaniu współpracy z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Radomsku;
d) zorganizowaniu jednodniowego wyjazdu turystyczno – krajoznawczego dla dzieci z klas 0 z terenu gminy oraz dla dzieci przedszkolnych;
e) stworzeniu warunków do korzystania z Internetu i oglądania programów telewizyjnych w przedszkolu – przedszkole zostało podłączone do Internetu;
f) objęciu dzieci cyklem zajęć z udziałem specjalistów: logopeda, psycholog, taniec(rytmika), zajęcia plastyczne;
g)uatrakcyjnieniu zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Realizacja projektu pozwoliła także na:
- utworzeniu pomieszczenia do zajęć logopedycznych w Zespole Szkolno – Gimnazjalnym w Lgocie Wielkiej;
- ogrodzeniu placu zabaw dla przedszkola;
Realizacja projektu została pozytywnie zaopiniowana zarówno przez jej uczestników jak i ich rodziców. Dzieci mogły uczestniczyć w szeregu ciekawych zajęć, grupa została objęta opieką psychologiczną i logopedyczną, zyskała baza oświatowa gminy.
Drugi projekt nosił nazwę: “Pomoc psychologiczna i pedagogiczna w szkołach na terenie Gminy Lgota Wielka”
Realizacja tego projektu dała następujące efekty:
1) Zdiagnozowana została populacja uczniów ze względu na problemy psychologiczne i pedagogiczne.
2) Terapią indywidualną i grupową zostali objęci uczniowie zakwalifikowani do realizacji Projektu.
3) Udzielone zostało wsparcie psychologiczne i pedagogiczne dla dzieci z terenu Gminy.
4) Rodzice uczniów otrzymali specjalistyczne informacje oraz wskazówki do dalszej pracy z dzieckiem.
5) Utworzone i wyposażone zostało Gminne Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.
6) Poprawiła się dostępność do usług pedagoga i psychologa.
7) Zmniejszyły się problemy pedagogiczne i psychologiczne .
8) Nastąpiła integracja rodziców, których dzieci mają podobne problemy.
|