Linki ˇ Szukaj Niedziela, Maj 05, 2024
Nawigacja
Aktualności
    Informacje
     O szkole
     Patron
     Rys historyczny
     Kalendarz szkolny
     Projekty edukacyjne
     Sprawozdania
     Rekrutacja
    Uczniowie
     Samorząd szkolny
     Plan lekcji
     Wykaz podręczników
     Zajęcia pozalekcyjne
     Sprawdzian/egzamin
    Nauczyciele
     Dyrekcja
     Grono pedagogiczne
     Pedagog szkolny
     Publikacje nauczycieli
    Dokumenty szkolne
     Statut
     WSO - szkoła podstawowa
     WSO - gimnazjum
     Regulamin realizowania projektów edukacyjnych
    Rodzice
     Harmonogram spotkań
     Rada rodziców
     Regulamin wycieczek
    
     Galeria
     Linki
     Kontakt
    
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 2
Najnowszy Użytkownik: admin
Plan pracy pedagoga szkolnego
ZESPÓŁ SZKOLNO – GIMNAZJALNY W LGOCIE WIELKIEJ

ZESPÓŁ SZKOLNO – GIMNAZJALNY W LGOCIE WIELKIEJ

GIMNAZJUM

 

Plan pracy pedagoga szkolnego w roku szkolnym 2010/2011

 

ZADANIA

 

METODY I ŚRODKI REALIZACJI

 

 

 

 

 

 

 

Ogólnowychowawcze

1.Ocena realizacji obowiązku szkolnego - monitoring absencji uczniów w szkole:

-kontrola dzienników lekcyjnych i frekwencji uczniów

-sporządzanie co miesiąc wykazu uczniów, opuszczających zajęcia lekcyjne

-prowadzenie zestawienia obecności uczniów w szkole dla klas gimnazjalnych

-telefoniczne zawiadamianie rodziców

-wysyłanie upomnień do rodziców

-wizyty w domach tych uczniów

-informowanie Sądu dla Nieletnich o najtrudniejszych sytuacjach

-objęcie terapią w/w uczniów

2.Ocena sytuacji wychowawczej w szkole poprzez przeanalizowanie na koniec semestrów wydarzeń, podjętych działań, ankiet przeprowadzonych w klasach, ich opracowań, pogadanek.

3. Ścisła współpraca z dyrekcją szkoły, nauczycielami, rodzicami, Sądem dla Nieletnich, , Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, dotyczącą szczególnie uczniów oczekujących konkretnej pomocy w związku z ich sytuacją szkolną lub rodzinną.

4.Włączenie, w miarę możliwości, młodzieży zagrożonej niedostosowaniem społecznym, a pochodzącej najczęściej z rodzin patologicznych, do udziału w różnych formach zajęć pozalekcyjnych, np. zajęcia sportowe, koła zainteresowań, świetlice. Umożliwienie im odrabiania prac domowych w świetlicy szkolnej.

 

 

 

 

 

 

 

Profilaktyka wychowawcza

1. Przygotowanie wykazu uczniów ze środowisk zaniedbanych. Pełne rozpoznanie sytuacji materialnej i środowiska rodzinnego uczniów poprzez: wywiady z nauczycielami, wychowawcami, ankiety dla wychowawców, rodziców uczniów kl. I oraz poprzez współpracę z GOPS w Lgocie Wielkiej.

2. Przeprowadzenie treningu interpersonalnego w kl. I gimnazjum.

3. Diagnoza skali przemocy w szkole, przeprowadzenie pogadanek w klasach na temat negatywnego wpływu agresji na życie człowieka. Podejmowanie, w szczególnych przypadkach, współpracy z policją, uczestniczenie w rozmowach profilaktycznych policjantów z sprawcami przemocy w szkole.

4.Diagnoza zagrożenia młodzieży środkami uzależniającymi. Uczenie postaw asertywnych na zajęciach, mających na celu przekazanie uczniom wiedzy na temat szkodliwego działania na organizm narkotyków i innych używek. Realizacja programu profilaktycznego ”Powiedz nie uzależnieniom” w klasach gimnazjalnych.

5. Zbadanie relacji interpersonalnych w klasach sprawiających dużo trudności wychowawczych przy pomocy różnych technik.

6. W skrajnych sytuacjach zgłaszanie do Sądu dla Nieletnich przypadku demoralizacji dzieci oraz uchylania się rodziców od obowiązku opieki i prawidłowego wychowania dzieci.

Indywidualna opieka pedagogiczna

1.Udzielanie uczniom pomocy i porad w eliminowaniu napięć psychicznych spowodowanych niepowodzeniami szkolnymi i rodzinnymi.

2.Pomoc dzieciom w rozwiązywaniu konfliktów rówieśniczych i środowiskowych.

3.Umożliwienie uczniom z trudnościami szkolnymi lub sprawiającymi problemy wychowawcze odbycie badań psychologiczno- pedagogicznych. Ścisły kontakt z PPP, wychowawcami, nauczycielami. Rozmowy z rodzicami, mające na celu skłonienie rodziców do odbycia badań psychologiczno-pedagogicznych przez ich dzieci.

4. Opieka nad rodzinami zastępczymi:

- wizyty w rodzinach zastępczych

- informowanie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie o zmianach zachodzących w rodzinie.

Pomoc materialna - opieka stała i doraźna

1.Uaktualnienie danych na temat sytuacji materialnej i rodzinnej uczniów – dożywianie.

Doradztwo zawodowe

1. Przeprowadzenie zajęć warsztatowych z młodzieżą według programu z zakresu poradnictwa zawodowego.

2. Spotkanie z przedstawicielem danego zawodu jako przykład kariery jednostki

3. Udzielanie indywidualnych porad uczniom i ich rodzicom. Udostępnianie zgromadzonych informacji dla osób zainteresowanych na temat zawodów, szkół, rynku pracy ( ulotki, książki, poradniki, informatory, programy komputerowe, informacje w Internecie)

4. Ścisła współpraca z innymi instytucjami zajmującymi się doradztwem zawodowym (PPP, Urząd Pracy).

5.Współpraca z szkołami ponadgimnazjalnymi- organizacja w szkole ”Przeglądu Szkół Ponadgimnazjalnych” z najbliższego regionu.

Organizacja pracy własnej

1.Stała współpraca z władzami szkoły, wychowawcami, nauczycielami, samorządem szkolnym, pielęgniarką w rozwiązywaniu problemów opiekuńczo – wychowawczych;

2. Stała współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Radomsku, organizacjami i instytucjami zainteresowanymi problemami opieki i wychowania;

3. Zapewnienie w tygodniowym rozkładzie zajęć możliwości kontaktowania się uczniów i rodziców

4. Prowadzenie dokumentacji;

  • dziennik pracy pedagoga szkolnego;
  • notatki służbowe;
  • ewidencja uczniów wymagających szczególnej opieki wychowawczej, pomocy materialnej;

 

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Bezpieczne Wakacje 2013
Losowa fotografia
BIP
Copyright © 2007