Linki ˇ Szukaj Niedziela, Maj 19, 2024
Nawigacja
Aktualności
    Informacje
     O szkole
     Patron
     Rys historyczny
     Kalendarz szkolny
     Projekty edukacyjne
     Sprawozdania
     Rekrutacja
    Uczniowie
     Samorząd szkolny
     Plan lekcji
     Wykaz podręczników
     Zajęcia pozalekcyjne
     Sprawdzian/egzamin
    Nauczyciele
     Dyrekcja
     Grono pedagogiczne
     Pedagog szkolny
     Publikacje nauczycieli
    Dokumenty szkolne
     Statut
     WSO - szkoła podstawowa
     WSO - gimnazjum
     Regulamin realizowania projektów edukacyjnych
    Rodzice
     Harmonogram spotkań
     Rada rodziców
     Regulamin wycieczek
    
     Galeria
     Linki
     Kontakt
    
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 2
Najnowszy Użytkownik: admin
Kibole, blokersi, grupy podwórkowe – co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciągnięciem do „paczki”
konsekwentnej i jednoznacznej reakcji na namawianie przez grupę, przygotowanie uczniów do samodzielnego i odpowiedzialnego podejmowania decyzji a także kształcenia umiejętności prezentacji i obrony własnego zdania.W czasie spotkania młodzież zapoznała się z problematyką funkcjonowania w środowisku grup podwórkowych.  Uczniowie zapoznali się z definicjami pojęć: kibole, blokersi. Omówione zostały zagrożenia jakie mogą spotkać osoby, które wstępują w szeregi grup podwórkowych. Szczególny nacisk położono na profilaktykę, czyli jak bronić się przed wciągnięciem do „paczki”. W ramach tego  zagadnienia młodzież dowiedziała się o zjawisku asertywności, jak się zachować będąc namawianym na niewłaściwe postępowanie.Uczniowie zapoznali się z postawami jakimi kieruje się człowiek w życiu, tj. postawą uległą, asertywną i agresywną.Aby lepiej zrozumieć tematykę pojęcia asertywność uczniowie odgrywali scenki rodzajowe. Uczniowie w określonych sytuacjach grali osoby, które stawiają interesy innych ponad swoje ( postawa pasywna), interesy swoje ponad  problemy innych, oraz postawy umiejętnego mówienia „nie” bez ranienia innych. Uczniowie pracując w grupach z wielkim zaangażowaniem układali mądre hasła oraz wykonywali plakaty, na których przedstawiali swoje wyobrażenia osób należących do grup młodzieżowych. Wykorzystując w dyskusji burzę mózgów uczniowie próbowali zdefiniować wartości związane z umiejętnością świadomego rozpoznawania zagrożenia oraz obrony przed wciągnięciem do „paczki”. Każde z podjętych oddziaływań w podsumowaniu koncentrowało się wokół  zagadnienia asertywności. Uczniowie wiedzą, że będąc osobami asertywnymi nie ulegną naciskowi otoczenia, przekonani o słuszności swoich celów – będą je realizować.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Bezpieczne Wakacje 2013
Losowa fotografia
BIP
Copyright © 2007